περί εκπαιδευτικών συστημάτων…
Posted by Γιώργος Γ. στο 2 Δεκεμβρίου, 2009
Ο Σερ Κεν Ρόμπινσον κάνει μια διασκεδαστική και έντονα συγκινητική πρόταση για τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος που να γαλουχεί (αντί να υπονομεύει) τη δημιουργικότητα.
Μου αρέσει αυτό:
Μου αρέσει! Φόρτωση...
Σχετικά
This entry was posted on 2 Δεκεμβρίου, 2009 στις 10:37 πμ and is filed under Γενικά.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.
You can leave a response, ή trackback from your own site.
afrop said
Συναρπαστικός, ο Σερ…:-))
«Aν δεν είσαι προετοιμασμένος να κάνεις λάθος, δε θα σκεφτείς ποτέ κάτι πρωτότυπο.»
Έτσι έχουμε μεγαλώσει, το εμπεδώσαμε παιδιόθεν, να μη δικαιούμαστε το λάθος, να τρέμουμε την αποτυχία, λες και θα στιγματίσει ολάκερη την ύπαρξη μας. Μάθαμε να θεωρούμε σωστό δρόμο μόνο την «πεπατημένη». Και η αλυσίδα συνεχίζεται, κατά μάνα κατά κύρη κατα γιο και θυγατέρα…κατά δάσκαλο και μαθητή…
Θα μου πεις είναι δυνατό, όλοι οι δάσκαλοι να γίνουμε εμπνευστές σαν το Γληνό ή την Ιμβριώτη; Και τις καλύτερες δυνατές προθέσεις να έχουμε, από μόνοι δεν θα μπορούσαμε να καταργήσουμε βαθιά ριζωμένες νοοτροπίες. Το μόνο «χειροπιαστό» που διαθέτουμε είναι η προσέγγισή μας στην τάξη. Aκόμη και στο αυστηρά προκαθορισμένο 45λεπτο, που ασθμαίνουμε για να βγει η ύλη, έχουμε την επιλογή να απορρίψουμε το ρόλο του διεκπεραιωτή αναλυτικών προγραμμάτων. Αναλόγως της στάσης μας, μπορούμε να πάρουμε το σφουγγάρι και να σβήσουμε το φαίνεσθαι του αλάθητου,να διαθέσουμε κάποιο χρόνο γι’ αυτά που αγγίζουν τους μαθητές, ακόμη κι αν αυτά ακυρώνουν τους δικούς μας προγραμματισμούς. Σίγουρα, το βήμα δεν είναι εύκολο και η θεωρία ως συνήθως, απέχει πολύ από την πράξη…όμως, όσοι/ες το τολμούν, παίρνουν και την βαθιά ικανοποίηση ότι διαμόρφωσαν το σχολικό περιβάλλον λιγότερο ασφυκτικό, δίνοντας το προσωπικό τους στίγμα ως δάσκαλοι.